Weboldal optimalizálás

Kérdése van? Hívjon MOST!
+36 20 / 496 6900; +36 72 / 497 731
vagy KÜLDJÖN mail-t
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Keresőoptimalizálásnak azt a folyamatot nevezzük, amellyel oldalunk pozícióját javíthatjuk különböző keresőmotorokban. Mivel manapság az emberek 90%-a a Google-t használja keresésekhez, így ha valaki keresőoptimalizálásról beszél valószínűleg ezt a Google-ben képzeli el.  A Google-ben a találatok helye, pozíciója nem vásárolható meg, azonban legális és etikus eszközökkel befolyásolható. A folyamat úgy zajlik, hogy több szempontból optimalizáljuk a weboldalt, (ilyenek a magán az oldalon lévő tartalmak + az oldalra mutató linkek) hogy az egy adott kulcsszóra jó helyezést érjen el a Google keresőben.

Miért jó döntés a keresőoptimalizálás?

Mert egy-egy kulcsszóra havonta több ezren is rákereshetnek és ezek az emberek mind az azalatt megjelenő weboldalakra kattintanak rá és látogatják meg.

Mobil-ra optimalizálás?

Mivel a keresések 70%-a már valamilyen mobil vagy tablet eszközről történik, a Google, új algoritmusában bejelentette, hogy csökkenteni fogja a nem mobilra optimalizált weboldalak helyezését keresőjében, így azokat nehezebb lesz megtalálni. Ezért a Mobilra való optimalizáltság fontos tényezővé vált.

Mik azok a kereső barát URL-ek és miért fontosak?

Ha fontos honlapunk jó helyezése a keresőkben, hangsúlyt fektetünk a keresőoptimalizálásra, akkor jó ha az URL címeink beszédesek, kereső barátak. Így a keresőrobot és a látogató is nagyjából tudja, hogy milyen tartalomra számíthat az adott linken.

Mi az a meta leírás és mire jó?

A meta leírás tag lehetőséget ad nekünk arra, hogy egy bekezdésben összefoglaljuk az adott oldalunk tartalmát. Ennek révén a keresőrobotok gyorsan fogalmat tudnak kapni arról, hogy az adott oldal miről szól.

Van jelentősége még ma is a Meta script elemek használatának?

Manapság a szemantikus keresés világában a keresőrobotok számos információt képesek már összegyűjteni magából az oldalon levő adatokból és a kapcsolódó oldalakból is, melynek segítségével még jobban tudják értelmezni az adott oldalt.  Ennek célja, hogy folyamatosan egyre jobb és pontosabb információt tudjanak nyújtani a felhasználóknak. Ez azonban nem azt jelenti azt, hogy a meta leírás felesleges ma már vagy teljesen hasztalan keresőoptimalizálási szempontból. A Google mind a mai napig ajánlja azt, hogy minden oldalnak legyen saját egyedi meta leírása.

Mi történik, ha egy adott oldalnak nincsen beállítva meta leírása?

Nos, ebben az esetben a Google próbálja meg a környező szövegből kiválasztani a legrelevánsabbnak szánt szöveget meta leírásként. Az egyedileg megadott meta leírás esetében teljes kontroll van a kezünkben a megjelenő szöveggel kapcsolatban, és ha megfelelő szöveget írunk, és sokan kattintanak ennek hatására át, akkor előrébb juthatunk a keresési találatok között. Azt fontos megjegyezni, hogy a meta leírás használata önmagában nem jelent automatikusan jobb helyezést.

Meta kulcs szavak szerepe

Az egyik weboldalt leíró kód. Az un. "keyword meta-tag"-ban lehet megadni, hogy mely kulcsszavakról szól oldalunk.  A kulcsszavak mindig az adott oldalhoz kapcsolódnak és nem a teljes weboldalhoz. Ez álltal a google hamarabb rátalál az adott tartalomra oldalunkon.

egyedi ajánlat

Kérdése van? Hívjon MOST!
+36 20 / 496 6900; +36 72 / 497 731
vagy KÜLDJÖN mail-t
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.